Mutxamel de festa, des de 1843

Sep
3

Noticies Mutxamel - Entre el 7 i el 12 de setembre els veïns de Mutxamel viuen amb emoció unes festes que ja se celebraven en 1843. Durant estos dies els carrers de la ciutat es transformen amb desfilades, combats i ambaixades. Disfruta-les!

Els festers de Mutxamel rendixen  homenatge a la seua patrona, la Mare de Déu del Loreto, pel miracle obrat l'any 1597 que va salvar la població d'una greu inundació. Per a rendir-li tribut els festers trauen al carrer les seues millors gales, pólvora i color.

El dia 10 de setembre comencen les desfilades amb La Gran Entrada de Moros i Cristians, representades per les seues capitanies 2007 , els Moros del Cordó en el bàndol moro i els Pirates  en el cristià, i mostren al públic el treball realitzat durant tot l'any. Les millors ostentacions i les bandes de música més espectaculars participen en este esplèndid acte.

Però les festes de Moros i Cristians aconseguixen el seu moment culminant amb les guerrilles, on s'escolta el tir dels arcabussos i es percep l'olor de la pólvora. És precisament açò el que convertix en especial les ambaixades, les lluites per recuperar el castell que governa la ciutat.